onsdag 7 oktober 2009

Var är nycklarna?

En eftermiddag i förra veckan när jag skulle åka iväg ett ärende, så hittade jag inte bilnycklarna. Jag visste att jag hade hängt dom på kroken, där dom ska vara, kvällen innan. Men några bilnycklar fanns inte där. Tillsammans med bilnyckeln har jag även en husnyckel och nu hade jag varken den ena eller den andra. Det var bara att ta fram reservnyckeln till bilen och leta fram en annan husnyckel, för att kunna komma iväg.
När jag sätter mig i bilen så ser jag var nycklarna är...


...jo, de sitter i garagedörren!

Kunde inte låta bli att skratta...

Kvarglömda sen kvällen innan.
Det var inte jag som hade glömt dom där, men vem det var talar jag inte om här!

Jag låser alltid bilen och varje kväll så kollar jag att alla dörrar är låsta.

Till vilken nytta?
Kanske ska sluta med det, eller?
Undrar om vi hade tur eller om man kan hänga ut sina nycklar utan att något händer?

Nja, jag kommer nog försöka ha koll på var dom är och fortsätta att låsa dörrarna!
Hur som helst så var ju bilen kvar...och ingen obehörig hade varit inne i huset.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vem kunde det vara som glömt nycklarna...om det inte var du så återstår väl bara jag, Saga eller Elvis! :-)