fredag 23 oktober 2009

Gästblogg av manda

Har blivit ombedd att gästblogga av mor min. Så det är ju bäst att lyda!

Just nu städar hon köket och jag ska snart gå och lägga mig och sova. Är fortfarande lite trött och jetlaggad efter min långa resa hem från Nya Zeeland.

På vägen hem från Auckland stannade vi efter halva vägen i Thailand och semestrade lite.

Här kommer lite bilder från det...


Vi red på elefanter i en gigantisk nationalpark, Khao Sok, och det var alldeles underbart! Elefanter är fantastiska djur, jag önskade jag kunde tagit med mig min elefant hem till Sverige.

En dag på stranden i Thailand gjorde jag paragliding, då man åker efter en båt och flyger ballong. Skitläskigt, hängde bara i en sele där uppe i luften.

Det var en otroligt häftig känsla att flyga.

Där uppe är jag!

I Bangkok var vi såklart och tittade i diverse vackra tempel,
och vi skaffade många nya vänner i Thailand.

Trevligare och mer harmoniska människor har jag inte
hittat någon annanstans i världen!

Skojbild i ett tempel!


Har självklart massor av bilder från Nya Zeeland också! Där var jag ju i ett helt år. Men några veckor innan jag och min kille åkte därifrån åkte vi på semester runt på Nordön, och såg bland annat delfiner och pingviner ute i det vilda. Det var otroligt häftigt.

Har haft ett otroligt händelserikt år men självklart har jag saknar min familj och mamma så himla mycket! Därför är jag glad att hon har bloggat på så duktigt.

Men vi vill gärna veta vilka ni är som läser bloggen, ni kan väl åtminstone säga hej i en kommentar?

Skulle vara jätteroligt att höra från er!!



Jag i Taupo, Nya Zeeland, när jag hoppade bungy jump!

Hej från mej!

1 kommentar:

FamStein sa...

Hej mandis

Läser både din och Kerstins blogg och hoppas du öppnar en blogg snart igen som vi kan följa Kram