tisdag 3 november 2009

Trötter

Jag har varit så trött idag och haft lite huvudvärk.
Det är bara mitt egna fel, kan inte skylla på någon annan.

Orsaken är att igår kväll pratade jag med min syster i telefon och vi hade som jag kallar det ett "långsamtal".
Det har vi ibland, men nu är det längesen.

Vi snackade nog i 2-3 timmar.
Om allt möjligt, stort som smått, känslor och tankar, lättsamt och djupt.
Sådana här samtal är så härliga, det ger så mycket att dela så mycket tankar.

Efter detta så blev Amanda och jag sittandes vid köksbordet och pratade en massa tills klockan var över två på natten.
Med lite annat att fixa innan jag kom i säng så hann klockan bli närmare tre på natten innan jag somnade.

Därför är jag trött idag, men allt detta var frivilligt, ingen tvingade mig att vara uppe så länge.
Så det är helt och hållet mitt eget fel att jag är trött.

Men det är härligt ibland att ta sig tid och bara sitta och prata så här.
Värdefullt.


Amanda och jag har varit hos farmor och bytt gardiner.
Fina farmor/svärmor som är så söt och tålmodig.
Beundrar henne mycket.
Likaså farfar/svärfar som åker till farmor varje dag.
Vi fikade, sockerkaka och cola och äppelmust, när gardinerna hade kommit upp.

Nu blir det TV-soffan, orkar inget annat.

Inga kommentarer: