onsdag 4 november 2009

Mössfobi

Jag har mössfobi.

Inte fobi mot djuren möss, utan mot att ha mössa på mig. Det låter konstigt, och det är konstigt. Jag har aldrig mössa på mig.

Men! Häromdagen köpte jag två mössor, för jag har tänkt bota den här fobin. Jag fryser alltid så fort som jag sticker näsan utanför dörren, därav anledningen till detta inköp. Nu när jag ser mössorna här hemma så får jag ångest och undrar vad sjutton jag tänkte när jag köpte dom.

Kommer jag verkligen använda dom?


Foto: Amanda
Oj vad vi skrattade när vi tog bilder på mössorna här, bara för bloggens skull. Vi behöver nämligen er hjälp. Vilken mössa passar jag bäst i?

Så fort jag får på mig en mössa så tycker jag det är väldigt obehagligt. Men... jag vill ju inte frysa! Ska verkligen försöka ha mössa på mig nu i vinter. Klarar jag 10 gånger så är det bra. Kommer att skriva här om hur det går framöver. Haha.


Sen blev jag överfallen av en galen varg.
Hon tyckte i alla fall om mig.
Eller var det kanske bara mössan hon ville åt?

2 kommentarer:

FamStein sa...

Tycker den svarta var snyggast! men det kanske beror lite på vad man har för färg på jacka också. Kram

Anonym sa...

Absolut den svarta, men jag tycker att du ska dra ner den lite mer i pannan...nästan ner till glasögonen..prova det....tippa den lite framåt. Jag tycker att jag ser fånig ut i mössa men det blir bättre om jag täcker mer av pannan...eller ja, jag tycker det i alla fall. Men jag tror bara att det är en själv som tycker att man ser annorlunda ut...inte tittar jag på hur folk ser ut i mössa....eller gör jag det? Äh, tryck på mössan och känn värmen! Gött!

/Vardagsbektraktelser