söndag 8 november 2009

Trädgård och toa

Nästan en hel timma har jag klarat av att ha mössa på mig idag.
Det blev den svarta mössan och den hamnade långt ner i pannan av sig självt.
Den är nog lite för stor, så det var tur att jag har glasögon som stoppade den, annars hade den åkt ned för ögonen. Ha ha!!!
Det var varmt och skönt, men fortfarande också obehagligt att ha mössa, men nu har jag klarat av en gång av tio.

Anledningen till mössanvändningen var trädgårdarbete.
Jag har klippt bort en del vissna växter och nu har jag tagit bort de sista sommarblommorna.
Pelargonierna blommade otroligt nog fortfarande, men nu var det bara en tidsfråga innan de hade gett sig, så de åkte bort dom med.

Så nu är trädgården vinterförberedd och så fin det går att få den för den här årstiden.

Men min man pyntar vår veranda på ett lite udda sätt...


...man välkomnas så här när man kommer till oss.
Kan vara bra att ha toaletten till hand direkt...


...eller så kan man ta till dammsugaren och hjälpa oss med städningen!


Vår kväll har avslutats med film igen, "Änglar och Demoner" blev det.
Mitt omdöme: bra men overklig.

Inga kommentarer: