måndag 30 november 2009

Första advent

I lördags tillbringade jag sju timmar i bilen, Torbjörn och jag åkte till Lena och Christoffers sommarstuga på ostkusten, tur och retur.
Vårt uppdrag där var att hjälpa till att få in en braskamin i huset.
Med hjälp av en lånad säckkärra (tack för lånet Carolina och Adam), så lyckades vi med detta.
Det tog över två timmar att baxa upp den för berget, (huset ligger längst upp på ett berg), och få in den på plats.
Men vi lyckades utan att knäcka våra ryggar!
Lena belönade oss med en god middag, innan det var dags för hemfärd.

Här hemma är det adventspyntat och klart, har även satt upp mina julgardiner.
Det är så mysigt med alla ljusstakar och stjärnor i fönstren.
Utomhus har jag belysning på staketet, verandan,altanen, i ett träd och idag har det kommit upp en julgran.
Det behövs lite ljus nu i vintermörkret!

Jag har varit en runda på julskyltning på stan, det var mycket folk ute.
Passade på att handla några små julklappar också.

Det var min helg det!

Inga kommentarer: