tisdag 10 februari 2009

Längtan

Här har det inte hänt så mycket de senaste dagarna, det knallar på som vanligt. Jag har fortsatt med min målning och nu är det färdigt med förrådet, men jag håller på att måla en bordsskiva som vi har där ute. Det kommer att ta några dagar till, för skivan behöver målas ett par gånger och färgen måste torka däremellan.
Igår jobbade jag med bokföring, siffror och en massa papper. Jag är nästan färdig med detta för denna gången, ska bara köra in det på datorn och fylla i skattedeklarationen idag. Låter väl inte så värst kul, eller?
Helgen var väldigt lugn, i lördags var Torbjörn och Christoffer och byggde sommarstuga på ostkusten och i söndags var C här och åt middag. Under söndagskvällen satt jag mest och pratade i telefon med bland annat döttrarna, det sista samtalet var egentligen ett nattsamtal. Det blir ju så när vi lever i olika tidzoner, jag somnade inte förrän 03.30!!!
Längtan efter A och M blir bara större och större ju längre tiden går, man vänjer sig nog aldrig! Trodde att det skulle bli lättare efter halvtid, men så är det inte. Tycker att dagarna går otrolig långsamt, men får trösta mig med att det blir desto roligare när de kommer hem. Snart har ju halva denna månaden gått och vi går mot ljusare tider!
Nu ska jag måla lite till!

1 kommentar:

Matilda sa...

Ja! Snart är vi hemma igen! kram!