fredag 9 januari 2009

Utan jobb!

Idag har det varit en jobbig dag. Fick ett brev som innebär att jag snart är arbetslös. Har väl jobb i en eller två veckor till, sen är det slut! Efter mer än 14 år så känns det både bra och dåligt. Bra för att jobbet har både varit tråkigt och slitigt för kroppen, så det känns som att jag är på väg att bli fri! Dåligt med tanke på ekonomi och ovisshet om vad som väntar. Men just nu ska det bli skönt med ledighet.
Det allra tråkigaste är nog att jag hade långt framskridna planer på att åka till Nya Zeeland och hälsa på Amanda, hade tänkt köpa flygbiljetter nästa vecka! Nu blir det inget av det, kostar för mycket när man inte har någon inkomst. Hade sett fram emot sommarvärme men nu får jag vänta till sommaren kommer här. Likaså får jag vänta några månader till jag får se Amanda igen! Men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge....
Förmodligen får jag se Matilda först, nu har halva hennes tid i Kanada gått.Så snart så.....Någon månad efter att Matilda kommit hem så kommer Amanda. Så jag har mycket att se fram emot!!!
Tänk vad mycket tid jag kommer att få, kan ju göra en massa kul saker. Så det blir nog bra ändå, tror jag.
Ha det bra alla! Tänker på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kramis

Anonym sa...

Hej Mammamiller! Jag heter Eva Squire, och jag bor i Auckland, precis som din Amanda. Jag laste just i hennes blogg om det trista som hant henne har, tyvarr lite for sent for att kunna hjalpa henne just i dag nar hon ska ivag pa den dar intervjun. Hur som helst, jag hoppas att jag kan vara till nagon hjalp om hon behover det igen, och darfor ville jag bara presentera mig for dig ocksa, det finns ju en hel del skumma typer pa natet tyvarr. Men i alla fall, jag ar sjalv 47 ar och har tva dottrar hemma i Sverige, en av dem ar i samma alder som Amanda. Jag ar gift med en kiwi och bor har sen drygt 5 ar tillbaks, och vi har en liten sladdson pa 3,5 ar. Jag jobbar som sjukskoterska pa Middlemore Hospital, jobbar natt pa uppvaket dar. Amanda har mitt telefonnummer om hon behover en stand-in-morsa. Jag forstar hur jobbigt det maste vara for dig, ungarna kanns extra langt bort nar sant har hander, men jag hoppas jag kan vara till nagon hjalp om det behovs i alla fall. Ha det gott, vanliga halsningar fran Eva i Kiwiland!

Sweet-saga sa...

Hej Eva! Jag har hört talas om dig via Amanda och det känns skönt att veta att såna människor som du finns! Tack för det! Jag hade tänkt åka och hälsa på henne, men tyvärr går inte det nu. Som tur är har hon en fantastisk pojkvän som tar väl hand om henne, jag vet det för han har varit här hos oss. Amanda och jag pratas vid nästan varje dag via skype och det hjälper nog lite, tråkigt bara att hon skulle råka ut för det här!Tack än en gång det är nog skönt för Amanda att veta att det finns en stand-in-morsa! Ha det bra! Hälsningar Kerstin