måndag 5 januari 2009

Långtråkig helg

Jag har haft en otroligt långtråkig helg, har varit ensam hemma sedan i lördags förmiddag. Familjen M. åkte då i väg till sommarstuge-bygge i Djursnäs och jag blev kvar här hemma, Saga är hemma med mig och är ju lite sällskap förstås! Nu är T. och E. på väg hem, ganska så frusna har jag fått rapport om det har varit riktigt kallt ute. Det är runt 10 minusgrader nu här och i natt var det ännu kallare!

Jag har sysselsatt mig med att jobba en del (inte kul!) och lite TV-tittande, det är nog allt jag har gjort. Fast jag har också pratat en del i telefon med bl a mina döttrar och det är alltid lika roligt!!
Med så mycket tid ensam så har jag drömt och fantiserat om att resa till Nya Zeeland och sommarvärmen där, men det blir kanske bara en dröm.... vem vet?

Nu återstår en ledig dag kvar av denna långhelg och sen återgår väl allt till det vanliga igen!

Inga kommentarer: