torsdag 7 maj 2009

Funderingar

Har funderat i flera dagar på vad jag ska skriva här, för just nu händer det inte så mycket. Kan sammanfatta det hela med två ord: måla och städa. Det är vad jag har gjort senaste tiden. Målat när vädret har tillåtit det och städat när det har regnat. Regnat har det gjort de två senaste dagarna, så nu sitter jag här i ett nystädat hus. Hoppas att vädret blir bättre snart så att jag kan komma ut och måla igen. Det är faktiskt ganska så kul att måla, tycker jag.

Denna veckan har Matilda jobbat på Elmia, så lite ensam har jag väl känt mig när jag gått här och städat. Vad fort man vänjer sig vid att ha någon här hemma igen!

Jag har funderat lite på framtiden och vad som kommer att hända inom den närmaste tiden.
Nästa vecka så fyller Christoffer år och om fyra och en halv vecka kommer Amanda hem!!!Bara några dagar efter hennes hemkomst så åker vi på semester till Frankrike hela familjen. När jag tänker på det, så inser jag att nu närmar sig det snabbt till vi ska iväg! Om sju veckor så fyller jag år, oj oj oj! Vet inte om vi ska fira detta eller inte, kan inte bestämma mig för om det är värt att firas!? 50 år!!! Är det verkligen rätt räknat? Det var bara lite tankar....

Väntar fortfarande på pengar från a-kassan, det har snart gått tio veckor nu och det verkar som det kommer ta några veckor till. Otroligt att det ska vara så lång handläggningstid!!! hoppas bara att mina pengar kommer innan vi reser...skulle behövas då!

Inga kommentarer: