torsdag 30 april 2009

MÅLA OCH MÅLA OCH MÅLA


MÅLAR är vad jag gör mest hela tiden. Har nästan blivit lite besatt av att måla (tror nog en del, haha), men när solen flödar på för fullt och regnet lyser med sin frånvaro, så gäller det att passa på med målningen av huset. Jag håller på hela dagarna och en bit in på kvällen, därför blir inte så mycket bloggande.
Undantaget var i tisdags, då tog jag ledigt hela dagen från målandet och var med Matilda i Ullared. Handlade nästan inga kläder, men det blev ett par kassar ändå med tvål, schampo, folie,sololja m.m. Sånt som alltid går åt. Torbjörn fick lite kläder, kan ni tänka er att jag hade med mig mest till honom! Fast... sen gick vi till skoaffärerna och då köpte jag 3 par skor och Matilda köpte 2 par skor. Så helt tomhänt var jag inte!!!
Matilda har fått ett jobb på Elmia nästa vecka, hon ska jobba från tisdag- fredag, som någon slags värdinna i en monter på mässan.Så lätt gick det för henne att få ett extraknäck, men så är hon ung och vacker också. Det är skillnad mot gamla kärringar som jag, ha ha!!! Jag har ju ändå min målning, eller hur!
Idag har Matilda åkt till Göteborg för att fira valborg och i kväll kommer Emil hem hit från Stockholm. När den ene åker så kommer den andre....Jag firar nog valborg med målning!


Jag målar och gör fint och Torbjörn river och gör fult,
nja han lagar så att det ska bli fint!


Födelsedagsbilder av SAGA som fyllde 5 år igår!


Inga kommentarer: