tisdag 14 april 2009

Tillbaka till vardagen

Så var påsken över och även Torbjörns semestervecka och vi är åter tillbaka till vardagen. Jag har varit ute i det fina vårvädret nästan hela dagarna och fixat i trädgården. Det har också blivit lite småprat över staketet med våra trevliga grannar, så all tid har inte gått åt till att jobba i trädgården. Tur är väl det för det känns i kroppen att ligga och kravla och rensa rabatter, är kanske ett tecken på att jag börjar bli gammal....
Igår fick vi besök av Ullegård och Morfar, det blev fika ute på altanen och solen visade sig lite då och då. Torbjörn satt vid sin dator och jobbade hela dagen och en bit in på kvällen, så var det med den ledigheten. Han var "tvungen" att förbereda inför denna arbetsveckan!
Emil har varit hemma hela påsken, han har mest tagit det lugnt, bortsett från att han har tränat en del. Igår sprang han Bankeryd runt, ungefär 2 mil!!! När Emil är hemma så blir det ofta att vi tittar på film på kvällarna och nu i påsk har vi sett två långfilmer, Miraklet vid St. Anna och Australia har vi sett. De var bra båda två, men jag tyckte bäst om Australia.
Idag har jag ringt till arbetsförmedlingen, det var dags för att rapportera in vilka jobb jag har sökt m.m. Tycker inte om att ringa sådana samtal, så jag hade lite ångest inför det, men fick prata med en trevlig tjej som tur var. Hon letade efter jobb till mig, men hittade inte ett enda som jag kunde söka! Samtalet gick ganska fort, men jag hamnade i en telefonkö med nr.141, så det tog en bra stund innan jag kom fram. Vi är många som är arbetslösa!
I eftermiddag har jag varit på fika hos Ullegård och Morfar, de hade bjudit dit min kusin Mia (som är hemma från USA) och hennes föräldrar, min moster och morbror alltså. Det var längesen jag träffade dem, så det var roligt att få se dem igen. Vi fick bullar och en massa kakor och dessutom en smaskig chokladtårta!
Nu är det bara en vecka kvar till Matilda kommer hem, nedräkning pågår.....

Inga kommentarer: