måndag 20 april 2009

Nu närmar det sig...

Måndag och ny vecka igen, men inte vilken vecka som helst. Det är den bästa veckan på mycket länge, för på onsdag kommer Matilda tillbaka igen. Pratade med både Amanda och Matilda i går och när jag sa hej då till Matilda, så insåg jag att nu kunde jag säga att vi ses nu igen! Jag har inte fattat riktigt att det är sant, att om bara några dagar får jag se henne igen. Har nog stängt av något inom mig hela den här tiden.

Jag har haft en ensam helg här hemma. Torbjörn har varit med Lena och Christoffer och byggt på huset. Det var något jag valde själv, för jag hade en del att göra här, men tomt och ensamt har det varit. Jag har de senaste dagarna storstädat huset och dessutom varit ute och målat. Det finns en hel del att måla och nu har jag också börjat måla om huset.

I fredags var jag på begravning, det var en mycket kär vän till mina föräldrar och familjen som har gått bort. Han var som en extrapappa till mig och mina syskon när vi var små.
För övrigt har förra veckan bestått av en massa småfixande här hemma. Det finns alltid en massa att göra när man har hus och trädgård. Jag försöker att göra nästan allt själv nu när jag är arbetslös och det blir en hel del denna årstiden. Lite konstigt att jag har fullt upp när vi bara är två här, men så är det!

Nu är det dags att sätta igång igen, har tvätt som väntar i tvättmaskinen och mer tvätt blir det. Sen ska kylskåpet rensas och städas ut och det finns mer ogräs ute och sen får det bli lite mer målning.....

Ha det bra!!!



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag väntar också med spänning! Welcome Home!!!!
/T