tisdag 10 mars 2009

Första vårtecknet

Ibland vet jag inte vad jag ska skriva om här...det händer inte så mycket, känns som jag upprepar samma saker om och om igen. Nu är det ju så, att jag har tänkt skriva om de små sakerna i livet och då är väl det mesta en upprepning, man gör ju samma saker varje dag, nästan.

Här är i alla fall en liten sammanställning av de senaste dagarna:
I helgen var vi i Skummeslöv och vårstädade, körde iväg med skräp, bytte gardiner m.m. Det blev jättefint och det känns skönt att ha allt i ordning inför sommarsäsongen.
Givetvis blev det grillning, två gånger till och med. En liten promenad till Svens Livs fick jag också!
Igår var det soligt och fint vårväder, ännu är det dock bara några få plusgrader, men i solen var det skönt. Saga och jag var ute en stund och jag plockade bort julbelysningen. Det har inte gått att göra tidigare, för elkablarna har varit fastfrusna. Tog några kort också på vårtecken!
Jag har mest plockat i ordning och småfixat lite, har lagat en pyjamas åt Farmor m.m.
Dessutom har jag grejat med alla papper för att få a-kassa och som egen företagare så är det inte så lite papper att fixa med, men nu är det mesta klart och nu får jag vänta på besked om jag får några pengar eller ej.

Nu ska jag nog göra en garderobsrensning, tror jag......?


Första krokusarna som är på väg upp!


En raggig liten Saga som ska klippas på måndag!


Saga njuter i vårsolen!

1 kommentar:

Anonym sa...

ååh sicken sötnos