tisdag 25 november 2008

Tidigt pepparkaksbak!!

Julförberedelserna har startat ovanligt tidigt i år hos oss i Miller-huset. En hel del julklappar är handlade och Emil startade upp med glögg i helgen. Så nu har jag börjat baka pepparkakor, tänkte dela upp baket i några omgångar, eftersom mina duktiga döttrar inte är hemma och hjälper mig som de brukar göra. Det blev fyra eller fem plåtar denna vändan. Fortsättning följer längre fram.



Vi sov ganska bra i vår nya säng i natt, men det kändes lite som att sova på hotell, ovant liksom! Vaknade ganska många gånger men jag tror att det kommer bli bra när vi vant oss.



Idag har jag plockat med alla grejor som ska in i sovrummet igen. En del ska tillbaka, en del ska få nya platser och en del ska slängas. Mycket plock och tid tar det! Utöver detta så har jag tvättat täcken, överkast med mera och givetvis jobbat! Har dessutom börjat med att sätta upp julslingorna utomhus och de bråkar lite med mig som vanligt. Halva slingor som inte lyser, svåra att få upp framförallt de på altanen så jag har en hel del kvar att göra med dem!

Fick besök av Yvonne som kom hit en stund på eftermiddagen och på kvällen så dök Christoffer upp (Lena jobbade) så lite social har jag varit idag ändå!

Nu har även vi fått snö här men det är bara några centimeter. Vitt är det i alla fall!
Ha det gott allesammans!

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH vad fint det blev i sovrummet! Och VAD jag saknar att baka pepparkakor!!! Fina var dom också.