onsdag 19 november 2008

Lite av varje...

I måndags hände ingenting, jag kallar det för en sån där "tom" dag som är trist och tråkig. Kvällen blev bättre för Amanda ringde (skype) till mig och vi hade ett "long call" i dubbel bemärkelse. Vi pratade i över tre timmar!! Det var rekord, undrar om vi kommer att slå det rekordet?

Igår (tisdag) var desto händelserikare. Det började med att Lisa kom hit och jobbade och sen kom Lena för att lämna tillbaka släpkärran. Hon hade tänkt att tvätta bilen också men jag avrådde henne för vädret var hemskt, kallt och regnigt med lite snöinblandning och blåsigt. Så istället delade vi en lussekatt och satt och småpratade.

På eftermiddagen var det dags att åka till farmor och sätta upp hennes nya gardiner. Lisa var med och hjälpte mig, så det gick ganska smidigt. Jag tror och hoppas att farmor blev nöjd, i alla fall blir det ju lite omväxling för henne.

Så här blev det!

Sedan åkte vi (Torbjörn och jag) till Ikea för att prova sängar. Vi var nästan ensamma på sängavdelningen och fick väldigt god hjälp av en kunnig säljare, men vad svårt det är att välja. Vi vet nog vilken vi ska ha men ska fundera lite till, så vi får se vad det blir! Vi passade på och handlade täcken, kuddar, påslakan och sänglampor m.m.

När vi var på väg hem så gjorde vi ett snabbstopp hos Morfar och Ullegård för att fota två glasbord som de ska sälja på blocket. Passade på fota dem också!


Så här ser det ut i den nya lägenheten!

Hungriga som vi var så stannade vi och köpte med oss hamburgare på Max innan vi åkte hem till vår lilla Saga som väntade på oss!!

1 kommentar:

Matilda sa...

Vad fint det blev hos farmor med de nya gardinerna =). Och kul att se kort från nya lägenheten!