torsdag 27 november 2008

En liten rapport

En liten rapport om vad som har hänt sen sist. För det första, den glada nyheten att Malin (systerdotter till T.) har fått en flicka. Grattis, Grattis! Härligt att släkten utökas!
I tisdags var Lisa och jag och småshoppade. För min del så inhandlade jag en hushållsvåg som jag ska ha till att väga paket och brev som jag skickar ut i världen. Det blir lite enklare nu, för innan fick vi hålla på att gissa vikten och det är inte så lätt.
I går var Crille och Lena med och hjälpte oss att få hem två garderober och några byråar. Det är tunga grejor så det är tur för oss att de är unga och starka (de är ju vältränade på sånt här, husbyggare som de är) så att vi "gamla" får hjälp av dem. TACK båda två för detta!
Från och med denna vecka och fram till jul jobbar Torbjörn bara fyradagars-vecka, han kommer vara ledig alla fredagar p g a dessa dåliga tider. Tänk vad mycket han ska fixa här hemma!! Eller?
Nu är all snö borta och det är bara grått, grått, grått! Nu måste jag återgå till jobbet....

1 kommentar:

amanda sa...

Tack för posten :-)