tisdag 18 augusti 2009

Teknikhem

Vi har nu över 2000 TV-kanaler och 4 fungerande datorer (inklusive Torbjörns jobbdator)!!!
Vi är två personer som bor just nu i detta hem. Vem behöver allt detta?

Nu kan man väl inte gnälla över att det inte finns något att se på TV, men förmodligen så kommer jag att bara titta på några få kanaler ändå. Torbjörn har fått överta sin fars gamla satellitmottagare och med det stora teknikintresse som T har, så kunde han inte låta bli att installera den! Alla datorer då? Jag använder endast en dator, men faktiskt så använder T alla dom andra, till lite olika saker. men dom används! Men ändå, man kan ju undra om allt detta behövs??? Jo, lite knasigt är det nog!

Helgen har varit ganska lugn, det blev ännu lugnare när Emil hade åkt tillbaka till Stockholm i lördags eftermiddag. Vi har varit och shoppat en del, men denna gången var det inte jag som handlade. Det var faktiskt Torbjörn som stod för de mesta inköpen. Kan ni tänka er, det var inte jag som shoppade!
Jag fick kompensera det med att ta en runda till stan igår. Jag handlade gardintyg till köket, en hissgardin till Emils rum och diverse smått till hemmet. Så nu känns det bra igen, när även jag har fått shoppa!!!

Nu är det målarväder igen, så jag får väl ta på mig målar-outfiten och ta tag i penslen och sätta igång och göra lite nytta!

Inga kommentarer: