söndag 9 augusti 2009

Göteborg och Madonna

Igår var det dags för en av sommarens stora händelser, Madonna-konserten. Vi packade in våra saker i bilen och åkte till Göteborg, väl där så anslöt Christoffer och Lena med oss. Vi, dvs Crille och Lena, Torbjörn, Matilda, Emil, Emma (Matildas kompis och stand-in för Amanda) och jag började kvällen med att vi gick ut och åt en jättegod middag. Mätta och belåtna så promenerade vi via Avenyn till Ullevi. Givetvis blev vi sugna på glass och var tvungna att köpa det.


För den som önskade en specialare, så kunde man få det också!

När jag bokade biljetterna till Madonna (det var i februari) så fanns det inga andra tankar i huvudet än att det skulle vara en fin och varm kväll i augusti och det fantastiska var att det var underbart varmt och skönt! Mycket och då menar jag väldigt mycket folk var i stan, kändes lite som man var ganska långt söderöver, typ nedåt Medelhavet eller nåt!


Utanför Ullevi

Väl framme vid Ullevi så köade vi oss in och letade rätt på våra platser, och dom var allra högst upp. Jag fick lite svindel och blev yr i bollen till att börja med, men efter ett tag vande jag mig som tur var. Vi fick vänta ganska länge innan det brakade loss och häftigt var det, att vara med om detta tillsammans med 59 ooo tusen andra! Stundtals så stod ALLA upp och stämmningen var på topp!


Mycket folk!!!

När konserten var lite mer än halvägs in, så sjöng Madonna "Miles Away" och då gick mina tankar till Amanda som skulle ha varit med oss denna kväll. Den låten var till dig Mandis!!!


Tyvärr så fick man inte ha med sig kamera in, så det blev bara lite dåliga bilder med mobilkameran. Ljud- och ljuseffekterna var enorma och det går ju inte att återspegla, men det finns inne i mitt huvud.
När konserten var slut, efter två timmar, fick vi köa oss ut och sedan promenerade vi hem till Matildas lägenhet på Guldheden. Det tog 45 minuter att gå dit, men natten var fortfarande varm och fin!

Inga kommentarer: